Virtualni svet je računalniško simulirano okolje, ki ga lahko naselijo osebni avatarji uporabnikov. S svojimi avatarji lahko ljudje hkrati in samostojno raziskujejo virtualni svet, sodelujejo v njegovih dejavnostih, igrajo igre, se udeležujejo dogodkov in komunicirajo z drugimi. Tehnologi pravijo, da naj bi bil t. i. metaverse naslednja raven interneta. Odkar je Facebook napovedal spremembo imena v Meta in razkril njihov načrt, da se bodo osredotočili na izgradnjo lastnega digitalnega sveta, je zanimanje za metaverse nepremičnine močno naraslo.
Čeprav so nepremičnine v virtualnem svetu za večino ljudi osupljiv koncept, mnogi že kupujejo nepremičnine, ki v resničnem svetu sploh ne obstajajo. Nekateri od teh so profesionalni nepremičninski agenti, slavne osebnosti in zgodnji špekulanti.
Po podatkih Meta Metrics Solutions je prodaja nepremičnin v metaverse leta 2021 presegla 500 milijonov dolarjev, leta 2022 pa bi se lahko podvojila.
Zakaj in kje bi morali kupiti virtualne nepremičnine?
Najprej si predstavljajte, da ponujate izdelek ali storitev, ki jo je mogoče dostaviti po vsem svetu. V takem primeru vas lahko metaverse poveže s strankami in potrošniki, ki iščejo bolj privlačno metodo za komunikacijo z vašo blagovno znamko. To pomeni, da lahko nakup virtualnega zemljišča na območjih, kjer je veliko virtualnega sodelovanja, vaše podjetje postavi pred stotine, če ne milijone dodatnih obiskovalcev. To lahko primerjamo s trgovinami, ki se nahajajo v najbolj naseljenih območjij in zato pridobijo več strank. In drugič, ko bodo potrošniki za komunikacijo s podjetji raje imeli bolj privlačno metodo z več sodelovanja, bodo večja podjetja začela vlagati več v izgradjo metaverza in manj v druge oblike komunikacije.
Z drugimi besedami, na to lahko gledamo kot na nakup imena domene ali dober profil na družbenih omrežjih. Če je bila e-pošta naš dom v Web 1 in so socialni profili – na primer stran na Facebooku ali Instagramu – domače baze v Web 2 za vsakega od nas, potem je lahko osebna lastnina v obliki virtualnih nepremičnin različica Web 3. Razlika je v tem, da je tokrat v Web 3 nepremičnina mišljena kot nekaj, kar lahko vi, uporabnik, zgradite sami. Za blagovne znamke bi to lahko pomenilo nekaj veliko bolj interaktivnega in aktivnega kot njihova trenutna digitalna prisotnost. Za posameznike bi to lahko pomenilo zaslužek z igranjem iger ali prodajo izdelkov.
Kako tako nepremičnino zaščititi?
Zaščita, ki ima trenutno največ smisla, je NFT. NFT so na zelo poenostavljen način digitalna potrdila, ki vam lahko zagotovijo, da imate nekaj v lasti. So enkratne. Zaradi tega imajo NFT potencial, da postanejo način zaohranjanje zanesljivosti in varnosti naših podatkov o nepremičninah, hkrati pa nam omogočajo varen prenos digitalnih sredstev kamor koli na svetu.
Zaključek
Čeprav danes obstaja že veliko metaverzov, večina potrošnikov še ne verjame v njihovo potencialno rast. Toda resnica je, da tehnološki velikani, kot sta Microsoft in Facebook, zdaj Meta, že vlagajo milijarde dolarjev v razvoj svojih virtualnih svetov.
Vir: Forbes, CNBC